AROUND THE YEAR ETWINNING PROJESİ
AMAÇ
Dİğer okullardaki ders programları, gelenekleri, yaşadıkları yerler hakkında bilgi -semboller,festivaller, yaz tatilleri, noel, coğrafi özellikleri ve boş zaman etkinlikleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. Ayrıca öğrencilerimizin web 2.0 araçlarını kullanmasını ve işbirlikçi çalışması ve İngilizce dil yeteneklerini artırmayı beklemekteyiz.
GOAL
It is to have information about the curriculum, traditions, places where they live in other schools -symbols,festivals, summer holidays, Christmas, geographical features and leisure activities. We also expect our students to use web 2.0 tools and to increase their collaborative work and English language abilities.
PROJE ORTAKLARIMIZ ( PARTNERS AT PROJECT)
1-ANNA KOWOSKA/SZKOLA PODSTAWOWA NR 1 W CIESZYNIE/POLAND(POLANYA)
2- SEÇİL YOZGAT/İBN-İ SİNA VOCATIONA AND TECHNICIAL ANATOLIAN HIGH SCHOOL/AYDIN
3-Gülşen ÖNBAŞ/ŞEHİT NEBİ GÜNDOĞAN ANATOLIAN HIGH SCHOOL/KIRIKKALE
4-İlknur KASAPOĞLU-KEŞAN SCIENCE HIGH SCHOOL/EDİRNE
5-Merve ÜRER- UNYE ANATOLIAN HIGH SCHOOL/ORDU
6-Mehmet Mutlu TEK-PRIVATE KOÇAŞ ANATOLIAN HIGH SCHOOL/ANTALYA
THE MEMBERS STUDENTS AT OUR SCHOOL(OKULDAKİ ÖĞRENCİ İSİMLERİ)
ZEHRANAZ, YASEMİN,YAĞMUR, BUKET VE TUBA.
WORKING SCHEDULE
1-OCTOBER-OUR SCHOOLS
Isuggest writing and presenting some information about the schools we are learning and about the timetables,school life,etc.
2-NOVEMBER-OUR TOWNS
We will work on prentation of our towns:what is worth to see,monuments,famous sights,etc.
3-DECEMBER AND JANUARY-CHRISTMAS-
1-We will work on Christmas traditions in our countries, decorations, traditional food,etc.
2-Having a meeting about deployment of tasks among the partners about the project
3- Promotion of our city and school via youtube channel
4- Identification of our students and obtaining parent permission documents
5 - Introducing the Web 2 tools we will use in the project (via youtube channel)
6- Introduction of our students (via VOKİ Web 2 tool)
7- Preparing a presentation for our students to have information about the project
4-FEBRUARY-OUR TOWNS-
1-We will present our countries, what are the famous symbols, anthems, flags, population of the country, the capital city.
2-Determining the logo and poster about the project for our students (with CANVA Web 2 tool)
3- Application of poster survey to our students
4-Watching a secure internet service
5- Applying the beginning of quesionnaires about the project to the students.
6-February meeting with the project partners
7-Preparation a instagram page of the project.
8-Preparation of the school project board and share it on the school's page.
9-Organizing a competition describing our project
12-Preparing a pre-test for the project.
13-Applying a questionnaire for the schools' logos and posters.
5-MARCH-FESTIVALS and NATIONAL HOLIDAYS
1-We will work on the most important festivals in our countries-how we celebrate them , why are they important.
2- Meeting with all members in the project
3- Holding a meeting to explain the project to the parents of the students.
6-APRIL- GEOGRAPHY
1-We will work on geographıcal features of our countries, show your most important mountains,seas,lakes,rivers,etc.
2- Meeting with the project partners
3-Applying the end of questionnaire to the students
7-MAY-SUMMER HOLIDAYS
1-We will work on free time activities where do we spend holidays, how long are summer holidays in our countries.
2- Meeting with the project partners
3-Applying a kahoot exam for the information that the students learned.
4-Making the final product of the project of e-book for students works.
5-Having a farewell meeting with all members
They are twinspace and other platforms on the net until the end of 2024.
1 EKİM-OKULLARIMIZ
Öğrenmekte olduğumuz okullar ve zaman çizelgeleri, okul hayatı vb. Hakkında bazı bilgiler yazmayı ve sunmayı önerin.
2 KASIM-ŞEHİRLERİMİZ
Kasabalarımızın önsözü üzerinde çalışacağız: görülmeye değer şeyler,anıtlar, ünlü yerler vb.
3-ARALIK VE OCAK-NOEL-
1-Ülkelerimizdeki Noel gelenekleri, süslemeler, geleneksel yemekler vb. Üzerinde çalışacağız.
2-Proje ile ilgili ortaklar arasında görevlerin konuşlandırılması hakkında toplantı yapmak
3- Şehrimizin ve okulumuzun youtube kanalı üzerinden tanıtımı
4- Öğrencilerimizin kimlik tespiti ve veli izin belgelerinin alınması
5 - Projede kullanacağımız Web 2 araçlarının tanıtılması (youtube kanalı üzerinden)
6- Öğrencilerimizin tanıtımı (VOKİ Web 2 aracıyla)
7- Öğrencilerimizin proje hakkında bilgi sahibi olmaları için sunum hazırlamak
4 ŞUBAT-ŞEHİRLERİMİZ-
1-Ülkelerimizi, ünlü sembolleri, marşları, bayrakları, ülke nüfusunu, başkentini tanıtacağız.
2-Öğrencilerimiz için proje ile ilgili logo ve posterin belirlenmesi (CANVA Web 2 aracı ile)
3- Öğrencilerimize poster anket uygulaması
4-Güvenli bir internet hizmetini izlemek
5- Proje ile ilgili soru sorma başlangıcının öğrencilere uygulanması.
6-Proje ortaklarıyla Şubat ayı toplantısı
7-Projenin instagram sayfasını hazırlamak.
8-Okul proje panosunun hazırlanması ve okul sayfasında paylaşılması.
9-Projemizi anlatan bir yarışma düzenlemek
12-Proje için ön test hazırlanması.
13-Okulların logo ve posterleri için anket uygulaması.
5-MART-FESTİVALLER ve ULUSAL BAYRAMLAR
1-Ülkelerimizdeki en önemli festivaller üzerinde çalışacağız - onları nasıl kutluyoruz, neden önemliler.
2- Projedeki tüm üyelerle görüşme
3- Öğrencinin velilerine projeyi anlatmak üzere toplantı yapmak
6-NİSAN- COĞRAFYA
1-Ülkelerimizin coğrafi özellikleri üzerinde çalışacağız, en önemli dağlarınızı, denizlerinizi, göllerinizi, nehirlerinizi vb. Göstereceğiz.
2- Proje ortakları ile görüşme
3-Anket sonunun öğrencilere uygulanması
7 MAYIS-YAZ TATİLLERİ
1-Tatillerimizi nerede geçireceğimiz, ülkelerimizde yaz tatillerinin ne kadar süreceği konusunda serbest zaman etkinlikleri üzerinde çalışacağız.
2- Proje ortakları ile görüşme
3-Öğrencilerin öğrendikleri bilgiler için kahoot sınavı uygulamak.
4-Öğrenciler için e-kitap projesinin nihai ürününün yapılması çalışır.
5-Tüm üyelerle veda toplantısı yapmak
Bunlar, 2024'ün sonuna kadar ağdaki twinspace ve diğer platformlardır.
Öğrenciler kullanacakları web 2. O araçlarını sundular.
Kullanıcak web 2.0 araçlarının tanıtımı yapıldı.
OKUL TANITIMI YAPTILAR.
İL TANITIMI YAPILDI.
öğrenciler kendilerini padlette tanıttılar
Around the year project- (padlet.com)
Öüreciler için öntest yapıldı.
https://padlet.com/secilyozgat09/around-the-year-pre-test-of-the-students-lyp6laqon3yrrtof
VELİ İZİN BELGELERİ
İNTERNET GÜVENLİĞİ ÇALIŞMALARI
PANO
LOGO
Around the Year / Logos (padlet.com)
Afiş
Around the Year / Posters (padlet.com)
ANKET SONUÇLARI
1-THE PREMMINARY QUESTIONNAIRE FOR THE TEACHERS
1-HAVE YOU EVER DONE A PROJECT İN ETWİNNİNG PROJECT?
2-DİD YOU PARTİCİPATE İN THİS PROJECT VOLUNTARİLY?
3-IS THİS PROJECT BENEFİCİAL FOR YOU ACADEMİCALLY?
4- ARE YOU HAPPY TO BE IN THE AROUND THE YEAR PROJECT?
5-DO YOU KNOW ANOTHER COUNTRİES GEOGRAPHICIAL FEATURES, FESTIVALS,ETC.?
6.I THINK OUR STUDENTS WILL LEARN NEW TOPICS ABOUT THE COUNTRIES.
7.I THINK STUDENTS WILL LEARN NEW APPLICATIONS ABOUT THE NET.
1-THE FIRST QUESTIONNAIRE FOR THE STUDENTS
Seçil YOZGAT İbn-i Sina vocational and Technicial Anatolian High School was prepared.
https://forms.gle/T7FeGwA1Ekbi2ekv5
1.Do you know some information about the schools they are learning and about the timetables, school life, 24 yanıt
A)Yes %54,2
B)No %45,8
2-Do you know other countries' what's worth to see, monuments, famous sights?
A)Yes %50
B)No %50
3. Do you know other counties' Christmas traditions in our countries, decorations, traditional food?
A)Yes %41,7
B)No %58,3
4.Do you know other countries, what are the national symbols, anthems, flags, population of the country, the capital city?
A)Yes %41,7
B)No %58,3
5.Do you know the most important festivals in other countries- how do we celebrate the, why are they important?
A)Yes %62,5
B)No %37,5
6.Do you know free time activities, where do we spend holidays, how long are summer holidays in another countries,?
A)Yes %45,8
B)No %54,2
7.Do you know the other countries' geographical features of our countries, show your most important mountains, seas, lakes, rivers etc.?
A)Yes %45,8
B)No %54,2
Öğrencilere proje hakkındaki düşüncelerini ve değerlendirme yapmaları için aşağıdaki linkten anket uygulandı.
https://forms.gle/iybZrmUgj7NfAA5M7
ÖĞRENCİ SUNUMLARDAN ÖRNEKLER:
Yasemin (Student)SEÇİL YOZGAT/İBN-İ SINA VOCATİONAL and TECHNİCİAL ANATOLİAN HİGH SCHOOL/AYDIN
Buket(Student)SEÇİL YOZGAT/İBN-İ SINA VOCATİONAL and TECHNİCİAL ANATOLİAN HİGH SCHOOL/AYDIN
THE FİLES ARE UPLOADED İN THE PROJECT.(PROJEDE PAYALAŞILAN DOSYALAR):
JANUARY AND DEECEMBER(ARALIK-OCAK)
FEBRUARY (ŞUBAT)
MARCH(MART)
APRIL(NİSAN)
MAY(MAYIS)
WE HAD MEETİNGS EVERY MONTHS. AT THE DOWN, THERE IS A PICTURE ABOUT IT.HER AY TOPLANTILAR YAPILDI. AŞAĞIDA MART AYI TOPLANTISININ WEBINAR FOTOĞRAFI VARDIR.
WE HAD 2 KAHOOT QUIZS. İKİ TANE KAHOOT QUIZI YAPILDI. AŞAĞIDA BİRİNCİ KAHOOT QUIZI VARDIR.
Second kahoot quiz (İkinci kahoot quizimiz):
We had last questionnaire with students.(Öğrencilerle son anketimizi yaptık.)
Mehmet Mutlu TEK prepared a joint product for the around the year e-twinning project.( Mehmet Mutlu TEK Around the year e-twinning projesi için ortak ürün hazırladı.)
https://app.emaze.com/editor/@ALOTFCOFQ