ŞARKILARLA TWINNING PROJEMİZ

ŞARKILARLA TWINNING PROJEMİZ

09.05.2023 270

 

 

09-05-2023


09-05-202309-05-202309-05-202309-05-202309-05-202309-05-202309-05-2023












Songs from Poems          

We sometimes express our feelings with the help of literature and music. When these two are together, songs represent our feelings and life becomes more meaningful, enjoyable, impressive and romantic. We will create an archive based on composed poems.

Bazen duygularımızı edebiyat ve müzik yardımıyla ifade ederiz. Bu ikisi bir arada olduğunda şarkılar duygularımızı temsil eder ve hayat daha anlamlı, keyifli, etkileyici ve romantik hale gelir. Bestelenmiş şiirlere dayalı bir arşiv oluşturacağız.

 Purposes

 

It is to return to the oral tradition of poetic recitals, to connect poetry, dance, music, painting, to understand other cultures, to develop communication skills and digital literacy.

Work process

This project will be carried out between December and May.

After discovering the scenario of the project, students will first have to complete several tasks (Ice breaking activities).

During the project, surveys, competitions and video presentations will be made with the students. The planning of the activities will be carried out together with the project partners, and the ideas of the students will be taken in meetings and in chat environments.

Schools will write an acrostic poem printed from our school name.

A poetry collection will be created with partners and an exhibition will be prepared. His poems turned into songs will be discovered. An illustrated poetry book and a virtual exhibition of poet composers will be created using digital tools.

Projenin sonucu şarkılara dönüştürülen dijital bir şiir koleksiyonu ve resimli şiirlerden oluşan dijital bir sergi olacak. Öğrenciler şiir, dans, müzik, resim bağlayacak, diğer kültürleri anlayacak, dijital okuryazarlık ve ingilizce iletişim becerilerini geliştirecek, yeni dijital araçlar öğrenecek ve yeni arkadaşlıklar kuracaklar.

ŞİİRLERDEN ŞARKILAR

 

Amaçlar

Şiirsel resitallerin sözlü geleneğine dönmek, şiir, dans, müzik, resim bağlamak, diğer kültürleri anlamak, iletişim becerilerini ve dijital okuryazarlığı geliştirmektir.

İş süreci

Bu proje Aralık ve Mayıs ayları arasında gerçekleştirilecektir.

Projenin senaryosunu keşfettikten sonra, öğrencilerin önce birkaç görevi tamamlamaları gerekecektir (Buz kırma etkinlikleri).

Proje süresince öğrencilerle anketler, yarışmalar ve video sunumları yapılacaktır. Faaliyetlerin planlanması proje ortakları ile birlikte gerçekleştirilecek, toplantı ve sohbet ortamlarında öğrencilerin fikirleri alınacaktır.

Okullar okul adımızdan basılmış akrostiş bir şiir yazacaklar.

Ortaklarla birlikte bir şiir koleksiyonu oluşturulacak ve bir sergi hazırlanacak. Şarkıya dönüşen şiirleri keşfedilecek. Dijital araçlar kullanılarak resimli bir şiir kitabı ve şair bestecilerden oluşan sanal bir sergi oluşturulacak.

Projenin sonucu

şarkılara dönüştürülen dijital bir şiir koleksiyonu ve resimli şiirlerden oluşan dijital bir sergi olacak. Öğrenciler şiir, dans, müzik, resim bağlayacak, diğer kültürleri anlayacak, dijital okuryazarlık ve ingilizce iletişim becerilerini geliştirecek, yeni dijital araçlar öğrenecek ve yeni arkadaşlıklar kuracaklar.

Web 2.0 ARAÇLARI

Kullanıcak web 2.0 araçlarının tanıtımı yapıldı.

https://youtu.be/ISCIVHkBZK8

Padlette öğrenciler kendilerini tanıttılar.

(https://padlet.com/feridekaragüller/arpsm02ss81xznjy

 

Seçil YOZGAT

English Teacher

Results

Activities

9th Grade integrate  curriculum

E9.1.W1. Students simple penalties and idioms (postcard, e-mail, a hotel formula) will be able to write.

They will write chat conversations each other on the ESEP homepage, forums

And e-mails.

 

E9.6.R2.intercultural to passengers relationship informative outline of texts will be able to understand.

English poems will be read.

 

I am speaking

E9.7.S1. Talking about past events


S3.Asking and answering questions in an interview

We will talk about the poems.

 

To read

E9.7.R1.The World of students owner with relating to one text about question will be able to answer.

 

Cultural heritage poems will be talked.

 

E9.7.R2. students one in the shorts in story parties again. They can sort.

9th Grade cross curriculum Turkish language and Literature

A.1.2.Determines the theme of poem

-Creating an e-book known composed poetry

 

A.1.3. Determines the features/elements that provide harmony in a poetry

-Interpreting the most optimized poems as a common product

 

A.1.4. Determines the verse form and verse results of the poem.

 

-To turn an anthology of composed poems known about poems into an e-book

 

A.1.5.Defines the mazmun, imaege and literary arts in poetry and evalautes their contribution to understand them

-Writing an interpreting poetry Creating a collaborative E-Audio book

 

A.1.6. Determining relationship between the speaker and the person/being adressed to the poem

-Gathering the information from different parts of his own country and from other countries

 

A.1.7.Identify national, spiritual and universal values, social, political,historical and mytholohical elements in poetry

-Recognize the different geographical locations and culturel differences

 

A.1.8.Evaluates the reactions of literacy, artistic and intellectual movements/understanding in poetry.

 

 

A.1.9.Interprets the poem

 

 

A.1.10. Evaluates the relationship poem and poetry

 

 

A.1.11.List the other important authors and part of the genre/form and periond and movement.

 

 

A.1.12.Make grammar studies based on the text

 

 

A.1.13.Makes intertextual encounters.

 

Cross curriculum Information computer Teaching

Will be able to use Web 2.0 tools

-Creating logos, posters and holidays with Canva

 

 

-Preparing e-books abour fairy tales

Cross curriculum Values Education

They will be able to learn in group and individual

-join the mutual content and intividiual content

 

 

Can join

Digital games

Forums

Meetings

e-book

and video presentation

 

Will be able to learn to respect cultural, ideas and beliefs

Preparing e-books about fairy tales about different cultures

Ensuring personal securirty

Will be able to learn about internet access

-internet and project studies

 

1-ARALIK AYI EKİNLİĞİ

Bütün öğrenciler yeni yol dileklerini padletten ifade ettiler.

https://palet.com/feridekaragulle/3bgw746f4dbp6jqc

Öğrenciler şiirlerden şarkı yapılmış şairleri tanıttılar.

https://palet.com/feridekaragulle/ke5c601olcgqm30h

 2-OCAK AYI ETKİNLİĞİ

Acrostic Poem (common work)(AKROSTİK ŞİİR-GENEL ÇALIŞMA)

https://docs.google.com/document/d/1GOwcXElgl4fwWAiLacOsU3pWznrKn8n4xQA52dGNups/edit?usp=sharing

 3-FEBRUARY ACTIVITY SAFETY INTERNET( ŞUBAT AYI GÜVENLİ İNTERNET GÜNÜ)

4-MARCH ACTIVITIES(MART AYI ETKİNLİKLERİ)

Gönülü öğrencilerimiz türkü seslendirdi.

İbn-i Sina Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi -çiğdem.a (canva.com)

İbn-i Sina Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi -lidya.a - Tekin Kaya 

5-APRIL ACTIVITY(ŞİİR YAZMA VE SÖYLEME)

Öğrencilerin yazdığı şiirler aşağıdaki youtube adresinde paylaşılmıştır:

https://youtu.be/aAxZW-olcFc

  PROJEMİZ KAPSAMINDA WEB 2.0 ARAÇLARI

https://youtu.be/ISCIVHkBZK8